Conversieoptimalisatie – De zeilen bijzetten

Allereerst: wat is een conversie?

Een conversie is simpelweg het bereiken van een doel. Dat kan het invullen van een contactformulier, een offerteaanvraag of het kopen van een product zijn. U kunt voor een website verschillende conversiedoelen hebben. Een conversie die op de website plaats vindt is eenvoudig te meten; wilt u offline een doel halen met behulp van het internet dan vraagt dat wat meer creativiteit.

U ontvangt bezoekers maar de conversies vallen tegen?

Conversieratio of een conversiepercentage is het aantal bezoekers gedeeld door het aantal bezoekers dat een doel behaald. Voor elk type website en elk type conversie kan de hoogte hiervan verschillen. Voor elke website geldt echter altijd: teveel mensen verlaten uw website zonder geconverteerd te hebben; waarom? Met deze vraag begint “conversieoptimalisatie”.

Conversieoptimalisatie

De reden verschilt per website en hiervan is veel terug te vinden uit de data van bijvoorbeeld Google Analytics en Google Adwords. Wilt u echt uw conversie optimaliseren dan dient u persona’s voor uw doelgroep te omschrijven en simpelweg te gaan testen.

Optimaliseer uw conversies

Neem vrijblijvend contact met ons op voor advies bij conversieoptimalisatie; wij helpen u graag!